jueves, 10 de octubre de 2013

ESTAMBUL

En quant vam arribar a Estambul ens va rebre el nostre couchsurfer Fatih, un noi molt tranquil que ens va deixar una habitació del seu pis on vam passar 3 nits. És un noi de cuinar poc i de menjar molt Kebap, així que li vam fer una truita de patates.

Vam anar a visitar llocs turístics com la Blue Musk, Aya Sofia, Bósforo, etc...

Aquesta última foto és d'un pont que uneix la part asiàtica amb la part europea, on hi ha un munt de gent pescant...En aquesta zona és pot menjar uns entrepans de peix de 2'5 euros boníssimmmsss!!!També vam passejar pel gran bazar, ens va sorprendre el fet de què són molt "senyors", en cap moment es fan pesats ni insisteixen perquè comprem res. La següent foto és de roba per a nenes...no sabem per què, però els maniquís són ben curiosos a tot Istambul!!

En aquest gran bazar el Cambras va trobar un rètol amb el qual es va fer una foto que li dedica a la seva àvia, i que ella ja sap per què!! Aquesta és la foto:

També ens hem sorprés pels menjars que hi ha al carrer, la majoria de gent menja fora de casa, i es menja molt bé i tenen una dieta molt mediterrània. La foto següent és d'uns musclus que venen tancats, te'ls obren i estan plens d'un arròs deliciós que encara no sabem com el fiquen...

Al quart dia vam canviar de couchsurfer, el Vedat, un noi de la nostra edat, que nosaltres èrem els seus primers convidats i estava molt nerviós.Aquest viu a la part asiàtica, en un pis molt maco i un barri molt tranquil  que s'assemblava a Gavà Mar, pel tipus d'habitatges i e passeig davant del mar on hi anava la gent a passejar, fer bici, patinar....També vam estar 3 nits, i vam compartir amb ell moltes estones: sopars, esmorzars, truita de patates, una nit a casa dels seus amics músics amb actuació de música per part d'ells i de màgia per part del Cambras...Van quedar al·lucinats, tant que aquesta parella ens van oferir casa seva per quan tornèssim a Istambul després de la setmaneta que passaríem pel sur de Turquia.

En aquesta última imatge ens va fer una demostració a casa seva de com toca el fagot, ja que és músic d'orquestra de música clàssica; i ens va explicar que li estaven construïnt un nou fagot de 40000 euros!!!
També vam sortir de festa una nit per Istambul, hi ha un carrer que és súper animat, ple de terrasses i música en directe, la gent cantant i ballant...Ens vam fer amics d'una parella de Kurds, que ni parlaven anglès i tota l'estona trucaven a una amiga seva perquè ens traduís el que ens volien dir!! El Cambras també els hi fa màgia i els hi va encantar...

A Estambul també hi ha unes illes que es diuen Prince Islands, són 4 illes petites on la gent hi viu sense vehicles, només hi ha bici i cotxes de cavalls...És una vida molt rural i tranquil·la i ens van agradar molt. En aquesta foto es veuen les gavines que persegueixen sempre els ferrys perquè la gent els hi llença pà:

Aquí el Cambras es va fer amic d'un gos!!! El seu 3er amic gos, després de la Cloe i de l'As!! A Turquia la gent no acostuma a tenir gossos a casa, però dels que hi ha al carrer s'encarrega el govern i els vacuna i els hi posa un distintiu a l'orella perquè la gent hi sàpiga que estan sans, i entre la gent els hi donen menjar, i els gossos són ben carinyosos!! És curiós oi??

A partir d'aquí, vam deixar tramitades les vises per Iran i Uzbequistan, i vam marxar al Sur perquè trigarien
encara una setmana (si és que ens les concedien!!)....Després del Sur vam tornar a Istambul un parell de dies a casa de la parella de músics per recollir les vises (tot i que ha costat ja les tenim!!!), i vam marxar a la Cappadocia....BYE BYE ESTAMBUL!!! És una ciutat que ens ha encantat, és molt europea per ser asiàtica, i molt asiàtica per ser europea!! Pensem que s'han quedat amb el millor de cada part, com per exemple amb el transport, que tenen des del metro, els ferrys al mateix preu que qualsevol transport, o busos ultra moderns al mini bus que t'agafa on la trobis pel carrer i et para on vulguis (dintre del recorregut que fa) o al taxi compartit. La gent és musulmana, però més per costum o tradicions (com nosaltres som cristians) que no per religió; i la gent té moltes ganes de seguir "modernitzant-se" en aquest aspecte. No hi ha crisi, la vida costa la meitat que a Europa i els sous estan millor, i fan jornades més intensives, acabant la majoria a les 4-4'30 de la tarda i entrant a les 9. Els 4 couchsurfers que hem tingut tenen la nostra edat i viuen en un pis per ells sols!! Quan els hi explicàvem la crisis a Espanya, què han fet els bancs, com són les hipoteques, com estan treient cases...al·lucinen!!!! Aquí la gent acostuma més a llogar, i si compres de 10 anys no passa una hipoteca...És un país on es podria viure molt bé i on ens hem sentit molt agust perquè la gent és molt alegre i propera, en general la vida és molt semblant a la nostra. Ens ha sorprés molt gratament!!! ADÉEEEUUU!!